Content w pozycjonowaniu

Pozycjonowanie a treść - niezbędna zależność

Planowanie kampanii reklamowej dla naszej strony www musi uwzględniać wartościową treść. Bez tego nie ma mowy o jakichkolwiek rezultatach, i to obojętne, czy mówimy o strategii linkowania, kampanii w social media czy o czymkolwiek innym. Wartościowa tekst jest już zwyczajnie standardem.

Po drugie – musimy posiadać co najmniej kilka kanałów promocyjnych. Owszem, jeszcze parę lat temu wystarczyło samo linkowanie z katalogów i presell, natomiast dziś kampania powinna obejmować mediach społecznościowych, content reklamę na blogach internetowych, na portalach video, newslettery i sporo innych.

Stare metody w nowej odsłonie
Oczywiście we współczesnej branży SEO wciąż obowiązuje prymat świetnie wykonanej strony i dobrych linków. Nadal więc musimy:

Zminimalizować czas ładowania się naszej strony;
Poprawić funkcjonowanie menu;
Skalować grafiki;
Pozyskiwać odnośńiki z wartościowych lokalizacji.

Do tego należy dołożyć jednak jeszcze konieczność:
Prowadzenia eksperckiego bloga;
Tworzenia profesjonalnych opisów naszych towarów i usług na naszej stronie;
Tworzenia profesjonalnych filmów publikowanych na portalach video.

Innymi słowy: współczesna optymalizacja i pozycjonowanie stron muszą obejmować content marketing.

Szczególna rola mediów społecznościowych
Ponadto ważne są dziś media społecznościowe, choć to akurat nie powinno dziwić. W końcu sami z nich korzystamy i widzimy, jak notorycznie korzysta z nich młode pokolenie. A to właśnie ono jest największym gronem potencjalnych klientów w sklepach internetowych. O ile zatem zaniedbamy mediach społecznościowych, stracimy dużą szansę na przebicie się przez konkurencję w naszej branży. Co jednak na tych mediach społecznościowych robić? Dobra kampania obejmuje tworzenie wpisów zachęcających do aktywności, niemniej jednak uwaga: ich publikowanie musi uwzględniać dobry harmonogram. Każde medium ma bowiem inną specyfikę, dlatego np. na Twitterze można sobie pozwolić na wpisy dzień w dzień, ale na Facebooku niezbędne są już przerwy.
Drugim ważnym elementem poruszania się po social media jest aktywność własna. Warto wchodzić w interakcję z użytkownikami, warto również odwiedzać inne profile i zostawiać tam komentarze.
Promowanie strony w sieci musi posiadać charakter długoterminowy. Zbyt szybkie i intensywne działanie – czy to jeśli chodzi o dodawanie linków, czy dodawanie postów na mediach społecznościowych – przyniesie skutek odwrotny do zamierzonego. Stąd też – jeśli nie potrafimy wyczuć social media, jeśli nie mamy wiedzy na temat linkowania i tak dalej. – korzystajmy z usług firm zewnętrznych. Całkiem dobrze zlecić kampanię profesjonaliście, niemniej jednak posiadać pewność, że przyniesie ona jak największe korzyści.
Więcej informacji na stronie: cena pozycjonowania.