Komu zlecić budowanie wizerunku

Każda firma, która nie chce zniknąć z rynku wraz z utratą efektu świeżości, czy nowości, powinna zatrudnić kogoś, kto przeprowadzi dla niej fachowy branding. Jeżeli przedsiębiorca preferuje, żeby jego marka przetrwała, gdy klienci się już do niej przyzwyczają, a jemu skończą się kreatywne pomysły na biznes, musi mieć solidne zaplecze marketingowe. Może zatrudnić pracowników od marketingu we własnejej firmie, ale może również skorzystać z pomocy kogoś z zewnątrz.

Wówczas właśnie przydaje się agencja reklamowa, która nie tylko i wyłącznie może opracować długofalową strategię marki, wprowadzić nowy produkt na rynek, ale również zająć się podstawami. Jedną z nich jest identyfikacja wizualna. Jak pokazują różnorodne badania, znacząca większość ludzi to wzrokowcy. W praktyce znaczy to, że mogą nie pamiętać, czym para się dana firma, ale jak jedynie zobaczy ranking kolorystyczne, które jest dla niej charakterystyczne, skojarzy ją. Tak samo jest z czcionką, czy logo. Sfera wizualna marki musi być dopasowana do tego, jaki wizerunek pragną zbudować jej właściciele. Nikt nie zdecyduje się na ostre różowe logo w kancelarii adwokackiej. Firma produkująca ubranka dziecięce będzie woleć kolorowe logo od brązowych napisów na szarym tle. Kolor to coś, co podpowiada odbiorcy, z jakiego rodzaju marką ma do czynienia. Powstały na ten temat masowe badania, które należą nie tyle do nurtu marketingu, ale psychologii i socjologii. Nierzadko zdarza się, że marki zmieniają wizerunek, dokonują czegoś w rodzaju ponownego otwarcia, odświeżenia, ale to w pewnych sytuacjach o sporo bardziej trudne i pracochłonne niż praca z nową marką, która dopiero co wchodzi na rynek. Pracownicy agencji mają sposobność stworzyć badania, dzięki którym będą mieć świadomość tego, co spodoba się odbiorcom. To bez wątpienia wiąże się z kosztami, ale środki zainwestowane we własny wizerunek będą się zwracać, bo firma, która prezentuje się spójnie i działa spójnie może liczyć na stałych i lojalnych klientów. Dla kupujących marka musi być choć ciut przewidywalna, także w sferze wizerunkowej.

Zobacz również: agencja reklamowa łódź.