Niełatwo wyobrazić sobie dziś promocję strony internetowej bez dobrej kampanii w mediach społecznościowych. W końcu wszyscy mamy profil na Facebooku, wielu z nas ma go też na Twitterze czy na Instagramie. A skoro tak, to mają je także nasi ewentualni klienci.
Sporym zaniedbaniem jest zatem nieobecność tam naszej marki. By natomiast przeprowadzić dobrą kampanię w mediach społecznościowych, trzeba posiadać dobrą strategię. Nie wystarczy jedynie publikować posty na tablicy Facebooka. Konieczne jest także zachęcanie użytkowników do aktywności, wsłuchiwanie się w to, co mają oni do powiedzenia, uwzględnianie tych informacji w rozwoju firmy i tak dalej.
Najczęstsze usterki w mediach społecznościowych
Promowanie strony w internecie musi być możliwie najbardziej naturalne, i kampanie w social media nie są tu żadnym wyjątkiem. Nie można więc:
Generować zbyt dużej ilości wpisów. Wówczas nasz potencjalny klient będzie odbierał to jako spam i przestanie nas obserwować.
Opierać swojej treści jedynie na reklamach. Standardem we współczesnej branży SEO jest content reklama, dlatego publikowane przez naszą firmę wpisy nie mogą być tylko zachętą do zakupu i tym podobne. Przeciwnie, muszą to być rzeczy praktyczne, które interesują naszego potencjalnego klienta.
Nudzić swoich użytkowników. Sporo firm wkleja na swoich mediach społecznościowych te same informacje dzień w dzień, niemniej jednak taka wielokrotność z pewnością nie zbuduje pozytywnego wizerunku ich marki.
Innymi słowy: kampania w mediach społecznościowych musi opierać się na jakości publikowanej treści. Treść musi zachęcać, musi angażować, musi prowadzić do aktywności ze strony użytkownika. Nie może być bełkotem znanym z telewizji czy radia, gdzie widzowie czy słuchacze są tylko odbiorcami – tutaj powinna zachodzić relacja partnerska. Firma i jej potencjalny klient to partnerzy, którzy słuchają i szanują siebie nawzajem.
Marketing społecznościowy to przyszłe miesiące?
Wielu ekspertów twierdzi, że tradycyjne pozycjonowanie stron, oparte tylko na wynikach wyszukiwania, w końcu przejdzie do lamusa. Zastąpić je ma właśnie reklama społecznościowy. Czy tak się stanie? Nieprosto powiedzieć, aczkolwiek już dziś nie można przecenić roli social media w pozyskiwaniu klientów. Wynika to m. in. z dynamicznego rozwoju tych mediów oraz dodatkowo z możliwie największego dostosowania ich do naszej codzienności. Może warto więc inwestować już nie tylko i wyłącznie w tradycyjne linkowanie, ale także chociażby w reklamę sponsorowaną na Facebooku?
Zobacz także: pozycjonowanie abonament.