Co to jest pozycjonowanie i dlaczego warto w nie inwestować zarówno czas, jak i środki? Pozycjonowanie pozwala zająć wysokie miejsce twojej strony w rankingu Google. Artykuł, który pojawia się na pierwszej stronie tej popularnej wyszukiwarki może okazać się skuteczniejszą reklamą od drogich kampanii. Jak jednakże trafić na pierwszą stronę rankingu?
Pozycjonowanie stron-kilka rad na starcie
Jeśli jeszcze nie masz swojej strony, pozycjonowanie możesz rozpocząć od wyboru domeny, która zawiera frazy, według których internauci będą poszukiwać informacji o twoim zakładzie usługowym.
Zapotrzebowanie na konkretne frazy znajdziesz w planerze słów zasadniczych Google. Zwróć uwagę nie tylko na wysoką pozycję w wyszukiwarce, niemniej jednak również na to, czy w ten sposób internauci poszukują twoich usług. Na przykład posiadacz firmy, który oferuje budowę domków letniskowych, nie powinien wybrać słowa kluczowe: domki letniskowe, bo w ten sposób internauci szukają noclegów na urlop i bardzo szybko zamkną jego stronę.
Ponadto podczas wyboru słów głównych trzeba mierzyć siły na zamiary. Zamiast porywać się na słowa kluczowe, które mają największą konkurencję, a więc są oblegane przez firmy z sporym budżetem, warto je uściślić. Wówczas łatwiej wyskoczyć na pierwszych wortalach Google. Możesz to zrobić, podając lokalizację swojego biznesu. Jeśli prowadzisz firmę w Warszawie, zadbasz równocześnie i jej prestiż.
Po doborze słów priorytetowych przychodzi czas na tworzenie treści. Warto dodawać nowe artykuły na bloga firmowego minimum dwa razy tygodniowo. Frazy powinny wyszukać się w tytule, wstępie, śródtytułach i naturalnie w treści. Można je pogrubić. Im dłuższe, a zarazem im bardziej wartościowe treści, tym większa szansa, że uplasują się na pierwszych stronach Google w organicznym wyszukiwaniu. Dla lepszego efektu SEO warto słowa kluczowe dodać w meta opisie strony, meta tytule, a również w menu. Pamiętaj o tagach podczas dodawania wpisu.
Warto wokół strony budować społeczność w postaci fanów i obserwatorów. Jeżeli już treści rozejdą się wirusowo w mediach społecznościowych, tekst ma większą szansę wyskoczyć wysoko w Google. Im strona jest starsza, tym wyższe jej notowania, jeżeli już stosujesz się do powyższych rad. Dalszym ważnym aspektem strategii seo jest linkowanie. Teksty z linkami z atrybutem do follow możesz wykupić u blogerów, albo uzyskać, udzielając eksperckiego wywiadu. Upowszechnianie strony w sieci to złożony i czasochłonny proces. Jeżeli wolisz zajmować się zleceniami dla klientów, zdaj się na agencję marketingową, która w twoim imieniu zadba o pozycjonowanie, nawiąże kontakty z wydawcami, a również poprowadzi działania w mediach społecznościowych.
Sprawdź tutaj: jak pozycjonować samodzielnie.