Założenie witryny internetowej bez żadnej reklamy jest jak postawienie banera na środku pustyni-nikt oprócz nas nie wie, o jego istnieniu. By internauci trafili na twoją stronę, powinno się zadbać o reklama, profile w mediach społecznościowych, a także najwyższej jakości treści. Zresztą wszystkie te działania wspierają się wzajemnie.
Jak reklamować stronę www przy niewielkim budżecie?
Właściciele niewielkich biznesów nie mają sporych budżetów na reklama. Daleko im do wydawani tyś. na kampanie Google Adwords, współprace z influencerami. Jednakże nadal mogą postawić na przetestowane, w dodatku tanie sposoby reklamy.
Darmowe sposoby promocji witryny internetowej
Mediach społecznościowych
Warto prowadzić fanpage na Facebooku oraz dodatkowo konto na Instagramie. To absolutne minimum. Na Facebooku sprawdzą się ciekawe treści, filmy, livey, z kolei na Instagramie można zaprezentować swój produkt w ciekawym sąsiedztwie. Dzięki bardzo dobrze dobranym hashtagom i bardzo wysokiej jakości zdjęciom, możesz trafić do całkiem nowych odbiorców. Facebook pokazuje twoje posty tylko fanom, którzy przedtem polubili stronę i niestety tnie zasięgi. Konta w social media pozwalają pozyskać linki, które pozytywnie odbijają się na pozycjonowaniu twojej strony. Treści, którymi chętnie dzielą się internauci, wyskakują wyżej w rankingu Google.
Tworzenie treści pod kątem SEO
Kolejnym ważnym elementem strategii marketingowej jest dostarczanie na twoją stronę profesjonalnych treści, najlepiej zoptymalizowanych pod kątem SEO. Warto sprawdzić zapotrzebowanie na konkretne słowa kluczowe w bezpłatnym narzędziu: planerze słów głównych Google i nasycić nimi treść. W celu sprawdzenia, czy robisz to prawidłowo, możesz zainstalować specjalną wtyczkę, np. Yoast by WordPress, jeżeli korzystasz z tego CMS-a. Wybierz dokładnie sprecyzowane słowa, na które nie panuje zbyt duża konkurencja. Popularne słowa kluczowe są już oblegane przez korporacje ze dużym budżetem reklamowym. Pamiętaj o pozycjonowaniu lokalnym. W tym celu podaj adres swojej firmy. Google pokazuje odbiorcom firmy najbliżej miejsca, w którym się znajdują, wychodząc naprzeciw ich potrzebom.
Do niedrogich, niemniej jednak nieodzownych sposobów promowania strony w sieci przy niewielkim budżecie należy pozycjonowanie. Dzięki ruchowi pozyskanemu z Google trafiają do nas czytelnicy zainteresowani konkretnymi usługami. Jeżeli już warto dbać o pozycjonowanie na własną rękę, o tyle dla najlepszych efektów, warto powierzyć to zadanie firmie zewnętrznej. Warto także zlecić publikację tekstów sponsorowanych małym blogerom. Nie są tak drodzy, jak influencerzy, a zaangażowani odbiorcy mogą stać się twoimi klientami.
Zobacz więcej: wizytówki nap.